Niecałe 6 zł za zakup w e-commerce
Cel: Zwiększenie liczby zamówień w sklepie internetowym
Nisza: Sklep z suszonymi kwiatami
Co zostało zrobione przed rozpoczęciem pierwszych testów reklamowych?
Analiza grupy docelowej i podział na 4 segmenty.
Analiza działań konkurencji.
Wypracowanie strategii reklamowej.
Wybranie 5 produktów, które będą promowane.
Przygotowanie konta reklamowego i Business Managera do startu kampanii.
Stworzenie łącznie 34 kreacji reklamowych: grafiki, krótkie filmy i animacje w 2 formatach. Do każdego segmentu grupy docelowej dopasowałyśmy po 3 produkty. Do każdego produktu utworzyłam po 3-4 wersje reklamy.
Stworzenie 4-5 wersji tekstów reklamowych osobno pod każdy segment i produkt (łącznie około 40 copy).
W trakcie przeprowadzenia testów zostało sprawdzonych 15 różnych grup odbiorców.
Jakie rezultaty udało się uzyskać po optymalizacji reklam?
Cel: Zwiększenie liczby zamówień w sklepie internetowym
Termin: 8-16.04.2022 r.
- Zainwestowany budżet: 119,68 zł
- Liczba pozyskanych zamówień bezpośrednio z reklamy: 20
- Koszt pozyskania 1 zamówienia: 5,98 zł
- ROAS* (zwrot wydatków na reklamę): 9.10 = 910% — to znaczy, że przychód z kampanii
reklamowej był 9 razy większy od zainwestowanego budżetu.
*Norma CTR (stosunek kliknięć do wyświetleń): powyżej 1%
*Wskaźnik ROAS nie uwzględnia kosztów prowadzenia działalności.