Rozwój konta od zera i start sprzedaży przy 500 obserwujących
Projekt: sklep internetowy z dekoracyjną trawą
O czym warto wspomnieć: nisza jest dosyć nowa i atrakcyjna dla odbiorców. Suszone trawy stają
się coraz bardziej popularne w Polsce, w związku z czym poziom konkurencji stałe rośnie.
Punkt startowy:
Zupełnie nowe puste konto na Instagramie. Brak sklepu internetowego.
Cel: rozwinąć konto na Instagramie i stworzyć społeczność, która będzie czekać na otwarcie
sklepu i strat sprzedaży.
Termin kampanii reklamowej: 3.09 – 10.10.2021 (kampania była również kontynuowana później,
ale przedstawione dane dotyczą wskazanego okresu)
Umiejscowienia: stories, aktualności i karta Eksploruj na Instagramie
Zainwestowany budżet: 371,50 zł
Co zostało zrobione?
Analiza grupy docelowej
Sprawdzenie działań konkurencji
Wypracowanie strategii reklamowej
8 kreacji reklamowych (w tym grafika i filmy) z kilkoma wariantami tekstu
Zaczęliśmy od testów reklamowych (testy reklamowe zostały przeprowadzone wcześniej,
przed wskazanym terminem kampanii):
Przetestowaliśmy 3 zimne grupy odbiorców: szerokie i z zainteresowaniami. Grupa lookalike
również mogłaby zostać sprawdzona, jednak konto jeszcze nie posiadało obserwujących.
Sprawdziliśmy 8 kreacji reklamowych
Najlepsze rozwiązanie zostało znalezione w drugim tygodniu.
Wyniki całej kampanii:
Termin: 03.09 – 10.10.2021
*Norma CTR (stosunek kliknięć do wyświetleń): powyżej 1%
Liczba nowych obserwujących: 457 os.
Chciałabym zwrócić uwagę na to, że przez cały czas konto było aktywnie prowadzone, regularnie były publikowane posty i relacje angażujące społeczność i opowiadające więcej o produktach. Co sprawiło, że społeczność stała się lojalna i razem z nami czekała na oficjalny start sprzedaży.
START SPRZEDAŻY
Oficjalny sklep internetowy wystartował przy 500 obserwujących.
Przez pierwsze 3 dni:
• zostało złożonych 30 zamówień,
• łącznie zostało sprzedanych 62 produkty,
• ROAS* (zwrot wydatków na reklamę) wyniósł 8 = 800% — to znaczy, że przychód z kampanii reklamowej
był 8 razy większy od zainwestowanego budżetu.
*Wskaźnik ROAS nie uwzględnia kosztów prowadzenia działalności.
Aktualnie kontynuujemy kampanię rozwijającą sklep internetowy i konto na Instagramie.
Rozbudowaliśmy strategię i uruchomiliśmy reklamy również na konwersje.