Rozwój konta od zera i start sprzedaży przy 500 obserwujących

Projekt: sklep internetowy z dekoracyjną trawą
O czym warto wspomnieć: nisza jest dosyć nowa i atrakcyjna dla odbiorców. Suszone trawy stają
się coraz bardziej popularne w Polsce, w związku z czym poziom konkurencji stałe rośnie.

Punkt startowy:
Zupełnie nowe puste konto na Instagramie. Brak sklepu internetowego.
Cel: rozwinąć konto na Instagramie i stworzyć społeczność, która będzie czekać na otwarcie
sklepu i strat sprzedaży.
Termin kampanii reklamowej: 3.09 – 10.10.2021 (kampania była również kontynuowana później,
ale przedstawione dane dotyczą wskazanego okresu)
Umiejscowienia: stories, aktualności i karta Eksploruj na Instagramie
Zainwestowany budżet: 371,50 zł

Co zostało zrobione?

✔ Analiza grupy docelowej
✔ Sprawdzenie działań konkurencji
✔ Wypracowanie strategii reklamowej
✔ 8 kreacji reklamowych (w tym grafika i filmy) z kilkoma wariantami tekstu

Zaczęliśmy od testów reklamowych (testy reklamowe zostały przeprowadzone wcześniej,
przed wskazanym terminem kampanii):

✔ Przetestowaliśmy 3 zimne grupy odbiorców: szerokie i z zainteresowaniami. Grupa lookalike
również mogłaby zostać sprawdzona, jednak konto jeszcze nie posiadało obserwujących.
✔ Sprawdziliśmy 8 kreacji reklamowych
Najlepsze rozwiązanie zostało znalezione w drugim tygodniu.

Wyniki całej kampanii:

Termin: 03.09 – 10.10.2021

*Norma CTR (stosunek kliknięć do wyświetleń): powyżej 1%
Liczba nowych obserwujących: 457 os.

Chciałabym zwrócić uwagę na to, że przez cały czas konto było aktywnie prowadzone, regularnie były publikowane posty i relacje angażujące społeczność i opowiadające więcej o produktach. Co sprawiło, że społeczność stała się lojalna i razem z nami czekała na oficjalny start sprzedaży.

START SPRZEDAŻY
Oficjalny sklep internetowy wystartował przy 500 obserwujących.

Przez pierwsze 3 dni:
•  zostało złożonych 30 zamówień,
•  łącznie zostało sprzedanych 62 produkty,
• ROAS* (zwrot wydatków na reklamę) wyniósł 8 = 800% — to znaczy, że przychód z kampanii reklamowej
był 8 razy większy od zainwestowanego budżetu.

*Wskaźnik ROAS nie uwzględnia kosztów prowadzenia działalności.
Aktualnie kontynuujemy kampanię rozwijającą sklep internetowy i konto na Instagramie.
Rozbudowaliśmy strategię i uruchomiliśmy reklamy również na konwersje.

Jesteś zainteresowany(a) współpracą?​