38 zamówień na Walentynki. ROAS — 2244%

Czy możliwe jest prowadzenie dochodowego sklepu na Instagramie bez strony internetowej? Żeby odpowiedzieć na to pytanie, przedstawię wyniki kampanii reklamowej z okazji Walentynek.

  • Nisza: zestawy prezentowe

Z jednej strony, tworzenie strategii dla sklepu bez strony jest łatwiejsze ze względu na ograniczone ustawienia reklamy, które narzuca Facebook. Wszystkie sprzedażowe cele na Facebooku wymagają użycia strony, na którą będzie kierowany ruch z reklamy. Dlatego w przypadku promocji sklepu na Instagramie nie możemy manipulować głębszymi ustawieniami w Managerze: celami kampanii i sposobami optymalizacji. Największe znaczenie w tym przypadku nadajemy kreacji, tekstowi i przygotowaniu konta.

Założycielka sklepu regularnie prowadzi konto, publikuje rozmaite aktywności i dba o wygląd wizualny profilu. Poza tym, utrzymuje świetne relacje z obserwującymi 🙂

Wstępne założenia

Cel: Pozyskanie zamówień na zestawy Walentynkowe
Termin: 1-11.02.2022

Promowanie obejmowało 4 zestawy prezentowe w różnych cenach. Po pierwszych testach okazało się, że zestawy dla mężczyzn cieszą się większą popularnością niż dla kobiet. Dlatego przeznaczyłyśmy na nie większą część budżetu.
Zaczęłyśmy testy od standardowych grup odbiorców, które podczas wcześniejszych kampanii zaowocowały najlepszym rezultatem:
1. Szeroka grupa z ograniczeniem do wieku i płci
2. Grupa z zainteresowaniami (prezent, gift shop i podobne) + wiek i płeć
Dwie powyższe grupy od razu zaczęły generować doskonałe wyniki, dlatego nie sprawdzałyśmy innych grup odbiorców.
3. Na koniec zastosowałyśmy remarketing, aby dotrzeć do najcieplejszej grupy

Rezultaty

*Norma CTR (stosunek kliknięć do wyświetleń): powyżej 1%
Liczba nowych obserwujących: 629 os. (za 10 dni!)
✔ Zainwestowany budżet: 342 zł
✔ Liczba pozyskanych zapytań: 78
✔ Koszt pozyskania 1 zapytania: 4 zł
✔ Liczba zamówień: 38
✔ Koszt pozyskania 1 zamówienia: 9 zł

ROAS* (zwrot wydatków na reklamę) wyniósł 2244% — to znaczy, że przychód z kampanii reklamowej był 22 razy większy od zainwestowanego budżetu.

*Wskaźnik ROAS nie uwzględnia kosztów prowadzenia działalności.

  • CTR (klikalność) trzyma się na bardzo wysokim poziomie (około 3%, norma od 1%) w ciągu całego okresu współpracy z Klientką.
  • Aktualnie kontynuujemy regularne kampanie reklamowe dopasowane do najbliższych okazji (świąt).

Jesteś zainteresowany(a) współpracą?​